Utmattande!

Denna period eller vad det nu är-my gooosh! Det tar på krafterna och mammahjärtat när bebis skriker och skriker vid nattning. När han var yngre sisådär 3mån började jag natta honom helt i sin säng, han skrek och skrek, helt hysteriskt! Sen vips en veckas skrik och det var klart (typ, kan ha vart 3 dar.. Tidsbegrepp finns ej!) Han somna på 2 min själv i sin säng utan problem. Men nu snart 10mån gammal är nattning jobbigt igen! Skrikigt, han får panik och får till ett skrik som skär i öronen.. Sjukt! Ligger han på min mage eller bredvid somnar han direkt men i sin säng är det gnälligt och tar lång tid. Ibland funkar kind mot kind, hand på magen eller hålla hand men ibland blir han rasande! Står och gungar mot sängkanten och skriker. Fy bubblan vad jobbigt det är ibland.

Svårt att låta bli att plocka upp eller gulla lite.. Älskade bebis, det skär så i hjärtat när han blir så ledsen. Hoppas hoppas det går över snart.. Vill inte bli döv eller han må dåligt!

Antar att det är i utvecklingen eller någonting som förändrar sömnen så. BVC tanten och min mamma säger samma, det går över. En period som kommer och kan hålla i ett tag för att sen försvinna över en dag. Sålänge jag håller rutin, vilket vi alltid gör! Jag kör samma procedur(vår rutin) varje kväll. Det funkar bra, inge krångel och han slipper bli övertrött.

Om en vecka kanske det är borta, eller
Kanske imorrn?

Det verkligen går som i en bergodalbana, upp och ner!

Någon som känner igen sig?

Men en sån här period funkar för oss :) det går över! (nån gång!) finns väl inga barn som vill sova vid nattning ;) Hahaha...

Älskade bebis- I Love You!

Förresten han sover sen 10 min! Idag tog det max 5min att natta-i hans säng!


Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!