Så olika men ändå så lika!

Jag fyllde i bebis "mitt första år" bok tidigare idag, kikade även i min och min systers! Utveckling, vikt osv allt är så olika! Min syster och bebis låg/ligger bägge på normal kurvan medan jag låg långt under.. Helt otroligt att alla kan vara så olika. Ingen i min föräldragrupp eller någon av de mammor jag träffar har barn som väger samma och är lika långa vid samma ålder.. Bebisar är så lika men ändå så olika!

Min vikt och utveckling som liten..

Vid födelse: 2900kg & 50cm
1 månad gammal: 3700kg & 53cm
3 mån gammal: 5500kg & 59cm
6 mån gammal:  6600kg &65cm
9 mån gammal: 7200kg & 71cm
1 år: 8500kg & 74cm

Satt när jag var 5 månader
Gick när jag var 10 månader
Första tanden vid 8 månader
Pratade vid 11 månader
Sov hela natten 3 veckor gammal
Kröp vid 8 månader

Som bebis låg jag lågt under "normal kurvan" tills jag var 6 år och skolan började! Fick troligen intryck av alla där att man skulle äta sin mat....

Min lilla bebis i utveckling...

Vid födelse 3240kg & 49cm
1 månad gammal 3820kg & 54cm
3 mån gammal 5870kg & 60.5cm
6 mån gammal 7930kg & 67.5cm
Nu ca 8 månader 8450kg & 69cm

Satt när han var ca 4 månader
Sov hela natten enstaka gånger sen vid 3 månader
Började krypa vid ca 7.5 månader
Första tanden 7.5 månader

När han föddes låg han under "normal kurvan", nu ligger han under igen.. Men från 2-6 månader låg han mitt på "normal"!



Lite skillnad ? =)


Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!